Dreamer - Ozzy Osbourne

音乐随身听:

【柔情摇滚】Ozzy Osbourne - Dreamer

Ozzy osbourne(奥兹奥斯朋),英国著名乐队黑色安息日的灵魂人物。他是可以和猫王、列侬比肩的摇滚音乐家,对重金属音乐产生了不可估量的影响。1978年Ozzy Osbourne离开Black Sabbath乐队做个人发展,作为一位老牌的金属艺人一直活动至今。

这首《Dreamer》是Ozzy osbourne少有的抒情之作。柔情似水的钢琴编配与Ozzy osbourne感性的歌唱,明亮而温暖,特别能触动人心。其倡导的环保主题,促使人类觉醒、反思和行动。

Gazing through the window at the world outside
透过窗户凝视外面世界
Wondering will mother earth survive
猜想母亲地球能否幸存
Hoping that mankind will stop abusing her sometime
希望某时人类可以停止虐待她
After all there's only just the two of us
最终只留下我们两个
And here we are still fighting for our lives
在此仍在为生命而战
Watching all of history repeat itself
看着历史悉数重演
Time after time
一次又一次
I'm just a dreamer
我只是个做梦的人
I dream my life away
我虚度我的生命
I'm just a dreamer
我只是个做梦的人
Who dreams of better days
幻想更美好日子的人
I watch the sun go down like everyone of us
我注视着夕阳如同众生般西沉
I'm hoping that the dawn will bring a sign
我期冀拂晓将带来新的迹象
A better place for those Who will come after us ...
一个更好的地方给我们之后的人
This time
即将到来
I'm just a dreamer
我只是个做梦的人
I dream my life away
我虚度我的生命
I'm just a dreamer
我只是个做梦的人
Who dreams of better days
幻想更美好日子的人
Your higher power may be God or Jesus Christ
你的神主也许是上帝或基督
It doesn't really matter much to me
可这对我来说关系不大
Without each others help there ain't no hope for us
没有共同的努力就没有希望
I'm living in a dream of fantasy
我活在一个幻想的梦中
Oh yeah, yeah, yeah
啊是的,是的,正是这样
If only we could all just find serenity
只要我们都能平静下来
It would be nice if we could live as one
那将是美好的如果我们能团结一致
When will all this anger, hate and bigotry ...
究竟何时这些愤怒,憎恨与固执
Be gone?
才能消失?
I'm just a dreamer
我只是个做梦的人
I dream my life away
我虚度我的生命
Today
就在今天
I'm just a dreamer
我只是个做梦的人
Who dreams of better days
幻想更美好日子的人
Okay
好吧
I'm just a dreamer
我只是个做梦的人
Who's searching for the way
苦苦找寻着出路
Today
就在今天
I'm just a dreamer
我只是个做梦的人
Who dream my life away
虚度我的生命的人
Oh yeah, yeah, yeah
啊是的,是的,正是这样

评论
热度(55)
© 無間花 | Powered by LOFTER